Cum să abordezi corect review-urile negative

În zilele noastre, tot mai mulți antreprenori se confruntă cu o mare dilemă:

„Cum să abordez corect review-urile negative?”

Din experiență, știm că este mai ușor să lași un comentariu negativ decât să lași unul pozitiv, sau constructiv.

Plus că acel comentariu negativ, mai devreme sau mai târziu, dacă nu este abordat și înțeles corect, va ieși cel mai bine în evidență și cu siguranță nu vrei să se întâmple asta.

Până la urmă, cu toții am primit cel un comentariu răutăcios, sau negativ la adresa produsului sau serviciului nostru.

Pentru început, pot să-ți spun că este absolut normal să se întâmple asta. Acest lucru nu ar trebui să te descurajeze, ci mai mult, ar trebui să te ajute să întelegi mai bine problema respectivă. Uneori se întâmplă, ca în acel comentariu negativ, să găsești chiar soluția problemei.

Te invit să abordăm câteva din cele mai des întâlnite greșeli atunci când primim review-uri negative și cum să abordăm corect și profesionist aceste situații.

Greșeala #1
  • Ștergerea comentariului / comentariilor

Una dintre cele mai des întâlnite greșeli, este cea de ștergere a comentariului.

În cazul de față recomandăm să răspunzi persoanei respective, să-ți cer scuze pentru situația întâmplată și să încerci să-i oferi o variantă de rezolvare.

Un exemplu aici este că poți să-i oferi persoanei respective un discount, sau o gratuitate la un anumit produs.

Acest lucru va îndrepta situația și recâștiga din nou respectul acelui client.

Greșeala #2
  • Nu răspunzi în timp util

Cu siguranță unul dintre cele mai bune metode de abordare în cazul de față este să răspunzi în timp util persoanei respective.

Un efect negativ, este că dacă lași timpul să treacă mesajul sau mesajele respective pot circula foarte repede în mediul online și poate impacta într-un mod negativ imaginea companiei tale.

În cazul  în care nu ai un răspuns pe moment la afirmația respectivă, varianta optimă este să empatizezi cu persoana respectivă, spunându-i că ai înțeles situația și că vei reveni în cel mai scurt timp cu un răspuns oficial.

Greșeala #3
  • Nu folosesc opțiunea de „ban”

Da,știm …. nici nouă nu ne place această opțiune, dar inevitabil, mai devreme sau mai trebuie să o folosești.

Este de indicat să folosești această opțiune persoanelor care aduc injurii grave la adresa ta sau companiei tale.

Câteva gânduri de final

Ține minte că indiferent cât de mare sau mic este brand-ul tău, mai devreme sau mai târziu vor aparea și momente mai puțin bune și inevitabil cineva se va plânge, sau va încerca să vorbească de rău compania ta.

Chiar și noi la Vendetta Agency primim astfel de comentarii.

Important este să vezi întotdeauna partea „plină a paharului” și să întelegi că nu poți mulțumi pe toată lumea.

Greșeli apar tot timpul, doar așa putem evolua. Uneori un feedback negativ, dacă este văzut ca și feedback constructiv, poate aduce un plus valoare cumunității tale.

În final, sper ca acest articol te-a ajutat să înțelegi că, indiferent de natura acelor comentarii negative, le poți transforma în cel mai bun stimulent pentru tine și afacerea ta.

Leave Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ro_RORomanian
ro_RORomanian