Google Ads sau Facebook Ads?

De-a lungul timpului s-au făcut foarte multe dezbateri pro și contra despre care este mai bun: Google Ads sau Facebook Ads?

Chiar și acum la Vendetta Agency, întâlnim clienți care ne spun:

„Ce să aleg pentru afacerea mea?”

„Care este mai ieftin?”

„ Care dintre cele două este mai eficient?”

Acum, înainte de a decide care variantă este mai mai potrivită pentru tine, vreau să întelegi cum funcționează mai exact fiecare:

Google Adwords și Google Display   

Exact cum îi spune și numele, Google Adwords, funcționează pe principiul de cuvinte cheie.

Spre exemplu, dacă ai un magazin online de pantofi și vrei să targetezi un anumit public țintă, poți alege cuvinte cheie specifice acelui produs, iar reclamele respective vor apărea doar acelui segment de public.

Aici, principalul avantaj este că în comparație cu marketing-ul tradițional, vei fi taxat pe reclama respectivă, doar în momentul în care cineva dă click pe ea.

Deci, dacă reclama ta a fost vazută de 1.000 de oameni și nimeni nu a dat click pe ea, atunci tu nu vei plăti nimic.

Acum, probabil că te întrebi când să folosesc Google Adwords?

Simplu, atunci când există deja o cerere pentru produsul sau serviciul tău.

Cu alte cuvinte, dacă ai un produs nou, recent lansat pe piață, șansele ca să obții vânzări la început prin acestă metodă sunt foarte mici.

Google Display funcționează pe principiul de afișare de bannere și imagini, prin rețeaua Google, care în acest moment depășește peste 2 milioane de site-uri.

Cum sunt afișate aceste reclame pe site-uri?

Prin diferite opțiuni, precum: categorii de interese, date domografice etc.

De exemplu, dacă vinzi o carte de dezvoltare personală, acea reclamă va fi afișată pe diferite bloguri de dezvoltare personală.

Când este bine să folosești Google Display?

Atunci când oamenii nu sunt atât de mult interesați să cumpere. Acei oameni care navighează pe internet cu scopul de a se relaxa, sau chiar a se informa înainte de a face o achiziție.

Cu alte cuvinte, Google Display te ajută să-ți faci brand-ul sau serviciul cunoscut.

Facebook Ads

Facebook Ads este asemănator Google Adwords, cu mici excepții.

În cazul de față, Facebook taxează reclama ta atunci când este văzută de 1.000 de utilizatori  (cost per mia de afișări), sau atunci când cineva va da click pe reclama respectivă.

Diferența aici este că spre deosebire de Google Adwords, Facebook nu utilizează cuvintele cheie ci se bazează foarte mult pe datele demografice, interesul și comportamentul utilizatorilor.

Bineînțeles, aici contează foarte mult și algoritmul din spatele platformei, nu voi intra momentan în detalii, dar promit că o să scriu un articol mai detaliat despre asta.

Acum că am aflat ce face fiecare, hai să răspundem și la întrebarea mult așteptată:

Ce alegem? Google Ads sau Facebook Ads?

Ei bine, răspunsul la această întrebare este: Depinde.

Diferența dintre cele 2 platforme stă în algoritmii din spate și scopul pentru care ele au fost create.

Exact cum spuneam și mai sus, fiecare platformă vine particularitățile ei.

Cu alte cuvinte, dacă pe Google oamenii caută deja o nevoie existentă, pe Facebook trebuie creată această nevoie.

 

Concluzie

Dacă ai un produs sau serviciu care este la început și are nevoie de o promovare în piață și pe platformele de social media, îți recomandăm Facebook Ads.

Însă, dacă ai deja un produs sau serviciu care acoperă deja o nevoie existentă, atunci îți recomandăm să utilizezi Google Adwords, în acest stadiu șansele sunt mult mai mari să convertești acei clienți calificați.

Leave Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ro_RORomanian
ro_RORomanian