SEO-VS-PPC

Când vine vorba de digital marketing, a existat din totdeauna o bătălie între SEO (search engine optimisation) vs PPC (pay per click).

Foarte mulți antreprenori și-au pus întrebarea: “Care dintre cele  două este mai bun?”

Chiar dacă cele două sunt diferite ca și concept, au existat tot timpul persoane care au spus că SEO este mai bun datorită eficienței în timp. Cu toate acestea, au fost și oameni care au optat pentru varianta de PPC, datorită simplului fapt ca pot produce rezultate mai bune într-un timp mai scurt.

 

Ei bine, astăzi vreau să clarificăm care dintre cele două este mai potrivit afacerii tale și cum te poți folosi de ambele în lupta ta de a genera noi lead-uri.

 

  1. SEO (Search Engine Optimisation)

 

Pentru început vreau să definim în câteva cuvinte ce înseamnă Search Engine Optimisation.

SEO, în limbajul popular, este o componenta a digital marketing-ului care te ajută să obții trafic organic în website-ul tău din motoarele de căutare.

Depinzând de industria și aria afacerii tale, îți poate lua mult timp până să începi să vezi rezultate bune din strategia SEO.

Unele companii pierd câteva luni până încep să-și îmbunătățească poziția de căutare. Dar cu toate acestea, se merită tot acest efort?

Partea bună la SEO este că dacă reșești să te clasezi cât mai sus în motoarele de căutare, tendința este să rămâi acolo.

Ce vreau să spun prin asta este că, dacă competiția ta nu se focusează pe îmbunătățirea criteriilor de SEO, atunci tu îți poți menține poziția printre primele rezultate chiar și luni bune.

Un alt aspect important este că SEO nu este atât de scump în comparație cu varianta PPC.

În cazul SEO singurul cost major pe care îl vei investi este timpul. Trebuie să ai răbdare până când vor începe să se vadă primele rezultate.

 

  1. PPC (Pay Per Click)

 

PPC (Pay Per Click) este acea metoda prin advertiseri licitează pe anumite cuvinte cheie din motoarele de căutare. Aceștia plătesc doar în momentul în care cineva a dat click pe respectiva reclamă.

Când vine vorba de partea de partea de Pay Per Click, cel mai mare avantaj al celor care aleg această metodă este că vor obține rezultate rapide.

Prin rezultate rapide, mă refer la faptul că anunțurile respective apar printre primele rezultate în motoarele de cautare. Asta înseamnă că șansele ca cineva să ajungă pe site-ul tău cresc foarte mult.

Cu toate acestea, dezavantajul major este că foarte mulți owneri apelează la acestă metodă, asta ducând totodată și o concurență mai mare pe anumite cuvinte cheie. Cel care are un buget mai mare și licitează mai mult pe un anumite cuvânt cheie, automat este mai bine clasat din punct de vedere pozițional.

 

PPC vs SEO?

 

Acum că am aflat în linii mari care sunt avantajele și dezavantajele  fiecărei metode, vine mult așteptata întrebare: „Ce este mai bun, PPC vs SEO?”

Ei bine, răspunsul este că nu există nici un câștigător în cazul de față.

De ce?

Pentru că cele două metode ar trebui să fie complementare afacerii tale.

Recomandăm  SEO pentru o strategie pe termen lung prin care îți dorești să atragi noi vizitatori în website-ul tău printr-un cost redus.

În cazul în care scopul tău este să obții conversii rapid și ai totodată și un buget bine pus la punct, recomandăm să mergi pe varianta de PPC.

 

În final vreau să-ți multumesc că ai avut răbdarea de a citi până la capat acest articol.

Dacă ai nevoie de ajutor cu implementarea unei campanii PPC, sau o strategie de SEO completă, dă-ne un mesaj și vom fi foarte bucuroși să te ajutăm.

 

Leave Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

ro_RORomanian
ro_RORomanian